Žalias 468

Svarbūs patarimai skirti kiekvienam verslininkui

Verslo vystymas reikalauja daugybės įgūdžių – nuo tikslaus planavimo, iki aiškaus prognozavimo. Verslo valdymas visuomet buvo ir bus kupinas iššūkių: klientų aptarnavimas, dėmesys klientams, užsibrėžtų tikslų pasiekimas ir kokybiško produkto kūrimas – visa tai ir kur kas daugiau gali tapti nemenku galvos skausmu.

Tačiau yra daugybė patarimų, kurie gali palengvinti verslininkų gyvenimą. Ir šiandien mes atrinkome jums daugybę praktiškų verslo savininkams skirtų patarimų, kurie turėtų pagelbėti jūsų verslo plėtros proceso metu. Tikimės, kad šie patarimai palengvins jūsų kaip verslininkų kelią ir padės sutvirtinti jūsų pozicijas rinkoje.

kliento mokumo ivertinimas

Nekurkite verslo tik dėl pinigų

Būdami verslininkais jūs turite galvoti apie pinigus. Jei jūs susiduriate su įvairiomis finansinėmis problemomis, būtinai nedelsdami nustatykite konkrečias problemas ir apgalvokite, kaip galėtumėte jas išspręsti.

Tačiau jokiu būdu neturėtumėte apriboti savęs vien tik papildomų pajamų uždirbimu. Kiekvienas verslo savininkas turėtų būti visuomeniškas ir prisidėti prie mus supančios aplinkos. Ir šiuo atveju yra kalbama ne tik apie socialinę atsakomybę, tačiau ir apie mačią verslo misiją. Pasistenkite sukurti kažką įdomaus - kažką, kas galėtų pakeisti žmonių gyvenimus teigiama linkme.

Pačios sėkmingiausios ir pasaulinio žinomumo sulaukusios kompanijos yra susikoncentravusios į įdomų ir kūrybišką savo kompanijų vystymą bei augimą, kuris, kaip bebūtų, taip pat yra susijęs ir su patiriamomis nesėkmėmis, įvairiais netikslumais ir nuopuoliais. Kai jūsų verslas susitelkia į didelius tikslus, jūs imate suprasti, kad kelias į sėkmę yra kur kas svarbesnis nei galutinis tikslas, kuris yra matomas kelio pabaigoje.

Jūsų verslas turėtų būti paremtas jūsų aistra ir žiniomis

Kurti savo naują startuolį gali atrodyti labai „romantiška“, tačiau realybėje viskas yra visiškai kitaip. Tokiais atvejais reikėtų nusiimti rožinius akinius. Kai tai padaroma, akimirksniu suprantama, kad verslo vystymas – tai juodas ir alinantis darbas. Būtent todėl yra labai svarbu kurti savo verslą, kuris būtų paremtas jūsų aistra, pašaukimu ir žiniomis. Jūs turite daryti tai, ką labiausiai mėgstate ir kas jus labiausiai motyvuoja bei skatina judėti pirmyn. Tokiais atvejais net ir patys didžiausi sunkumai bei sunkus ir ilgai trunkantis darbas nebeatrodo toks sudėtingas ir neįveikiamas. Žinoma, paremti savo verslą vien tik pašaukimu tikrai nėra teisingas sprendimas. Savo pasirinktoje veikloje jūs taip pat turite turėti ir daugybę žinių. Venkite verslo ir rinkų, kuriose jūs neturite jokios patirties ir jokių žinių. Tai padės jums lengviau išvengti įvairių problemų ir didelių praradimų.

Daug ir sunkiai dirbkite

Verslo vystymas yra kur kas sudėtingesnis darbas nei bet kuris kitas samdomas darbas, kurį jums kada nors teko dirbti. Sėkmingi verslo savininkai privalo atlikti daugybę skirtingų užduočių – nuo pardavimų ir rinkodaros, iki klientų aptarnavimo, darbuotojų samdymo, personalo valdymo ir finansų planavimo. Negana to, kuriant naują verslą, reikia kūrybiškumo, atkaklumo, atsidavimo, pasiryžimo, nuolatinio mokymosi ir daugybės kitų veiksnių. Todėl jei kuriate naują verslą, būkite pasiruošę labai daug ir sunkiai dirbti – gerokai daugiau ir sunkiau nei bet kuriame jūsų turėtame darbe.

Atlikite konkurentų analizę

Kiekvienas sėkmingas verslo savininkas visuomet bent viena akimi stebi savo konkurentus, renka informaciją apie rinkoje vykstančius pokyčius ir stengiasi tai pakreipti savo naudai. Turėtumėte nuo pirmųjų savo verslo gyvavimo dienų labai atidžiai išanalizuoti savo pagrindinius konkurentus, atliekant išsamią jų analizę. Žinokite, kas yra jūsų konkurentai, ką jie parduoda ir kaip parduoda, kodėl juos mėgsta klientai, kokiais pranašumais jie pasižymi, kuo jie skiriasi nuo jūsų, kokios yra jų silpnosios savybės ir kt. Visa tai žinodami, jūs galite priimti daug sėkmingesnius sprendimus, suformuoti efektyvesnius pasiūlymus ir savo prekes ar paslaugas potencialiems klientams pateikti daug patrauklesniu būdu.

Motyvacija formuoja bendruomeniškumą ir geresnę darbinę atmosferą

Puikiai visame pasaulyje žinomos kompanijos „Zappos“ įkūrėjas Tony Hsieh sukūrė kompaniją remdamasis principu, kad kiekvienas darbuotojas privalo būti motyvuotas. Ir tai yra labai teisingas požiūris, kadangi vos keli pesimistiškai nusiteikę ir motyvacijos neturintys darbuotojai gali sumažinti visos kompanijos motyvaciją ir galiausiai sužlugdyti visą kompaniją.

Todėl būtina pasirūpinti savo įmonės vidine kultūra ir užtikrinti, kad kiekvienas jūsų įmonėje dirbantis darbuotojas būtų pakankamai motyvuotas. Turite sudaryti jiems tinkamas sąlygas asmeniniam tobulėjimui ir didesnėms karjeros perspektyvoms. Motyvuotas personalas yra kur kas produktyvesnis.

Labai dažnai vadybininkai ar vadovai yra įsitikinę, kad jų pagrindinis darbas yra nurodinėti ir skirstyti darbus. Tačiau toks požiūris yra labai neefektyvus, kadangi jis didina vadybininko (arba vadovo) pasitikėjimą savimi, lygiagrečiai mažindamas kitų įmonėje dirbančių darbuotojų pasitikėjimą. Be to, tokiais atvejais darbuotojai gali įprasti laukti nurodymų ir pavedimų, vietoje to, kad patys imtųsi iniciatyvos ir bandytų įvairius darbus atlikti be papildomo tiesioginio nurodymo ar pavedimo.

Niekuomet neatsisakykite naujų pažinčių tinklo mezgimo

Naujos pažintys visuomet buvo ir bus labai galingas įrankis, kuris prireikus gali padėti daug lengviau pritraukti naujus investuotojus, puikius darbuotojus, naujus klientus ar netgi išmintingus mokytojus (mentorius). Dėl šios priežasties labai svarbu dalyvauti įvairiuose su jūsų rinka susijusiuose renginiuose, seminaruose ir konferencijose, atrandant vis daugiau naujų talentų, susipažįstant su naujais įdomiais žmonėmis ir pranešant pasauliui apie save. Šiuo atveju socialinis verslo tinklas LinkedIn jau seniai yra tapęs labai puikia ir efektyvia priemone, padedančia kurti ir plėsti savo pažinčių tinklą.

Turėkite planą juodai dienai

Norėdami užtikrinti, kad jūsų verslas būtų vystomas kaip įmanoma sklandžiau – net ir tuomet, kai yra susiduriama su sudėtinga ekonomine padėtimi – turėtumėte reguliariai informuoti savo personalą apie įmonės finansinę situaciją, besikeičiančią būklę ir taip pat ruošti juos galimiems sunkumams, kurių negalite iš anksto numatyti. Niekas niekuomet negali tiksliai žinoti kada teks (ir ar apskritai teks) susidurti su labai didelėmis finansinėmis problemomis, tačiau jei jūs visuomet ruošitės blogiausiam, susidūrus su sunkumais, juos įveiksite daug lengviau. Tai reiškia, kad visuomet turėtumėte turėti atsarginį planą, skirtą juodai dienai.

Emocinis intelektas taip pat yra labai svarbus

Emocinis intelektas yra gebėjimas, kurio pagalba galima daug lengviau atpažinti jausmus ir emocijas, kuriant atsako sulaukiančius socialinius ryšius.

Egzistuoja keturi pagrindiniai emocinio intelekto veiksniai:

  • Vertinimo tikslumas ir emocijų išreiškimas.
  • Emocijų pasitelkimas psichologinei veiklai.
  • Emocijų supratimas.
  • Emocijų valdymas.

Be to, jūs turite užtikrinti, kad tiek jūs, tiek ir jūsų darbuotojai geba valdyti savo emocijas ir nukreipti jas tinkama linkme, siekiant bendro tikslo.

Pasitikėkite darbuotojais, tačiau patikrinkite ir savo verslo partnerius

Turėtumėte pasitikėti savo darbuotojais. Pasitikėjimas yra sėkmingos komandos pagrindas. Parodykite savo darbuotojams, kad jais pasitikite ir jūs labai greitai pastebėsite viso to privalumus.

Taip pat turėtumėte patikrinti ir savo verslo partnerių reputaciją bei jų patikimumą. Sukurkite tokį mechanizmą, kurio pagalba prireikus galėtumėte labai lengvai nutraukti bendradarbiavimą, be jokių teisinių sunkumų. Jei jūs priklausysite nuo savo verslo partnerių, tuomet labai tikėtina, kad jums bus siūlomos nepalankios sąlygos, bloginančios jūsų verslo padėtį ir jo plėtrą.

Mokykitės su komanda

Nemenka dalis verslo savininkų mokosi patys. Jie skaito verslo literatūrą, dalyvauja konferencijose ir seminaruose. Jie nuolatos kaupia savo žinias ir patirtį. Tačiau sėkmingas verslininkas ir puikus lyderis mokosi kartu su komanda. Sena patarlė mus moko, kad ten, kur yra daug patarėjų, yra ir gerokai daugiau sėkmės.

Klientų aptarnavimo kokybė nusako ir jūsų verslo sėkmę

Jūsų vadybininkai privalo atsakyti į kiekvieną skambutį. Būtina atkreipti didelį dėmesį į savo potencialių ar esamų klientų skundus ir prašymus, nustatant savo verslo pagrindines problemas ir užtikrinant didesnį savo tikslinės auditorijos lojalumą. Kuo aukštesnio lygio bus jūsų klientų aptarnavimas, tuo jūsų verslui taps lengviau sulaukti didelės sėkmės.

Įsiklausykite į savo klientus

Jūs turite labai nuoširdžiai ir atidžiai įsiklausyti į savo klientus ir suprasti, ką jie jums bando pasakyti. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad daugybė žmonių yra pernelyg susitelkę į save ir tai, ką jie nori perduoti kitiems, pamiršdami įsigilinti į kitų žmonių problemas ir viso to priežastis. Nemenka dalis sėkmingo verslo vystymo yra susiję su įsiklausymu į klientus ir atitinkamų sprendimų priėmimą, tokiu būdu pagerinant aptarnavimo kokybę ir kartu pagerinant patį produktą.

Visuomet siekite sužinoti kuo daugiau

Tiesą sakant, tai tikriausiai yra pats svarbiausias patarimas, kurį būtų galima drąsiai vadinti auksiniu patarimu kiekvienam verslininkui. Nors pelno didinimas ir verslo plėtra iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti patys svarbiausi veiksniai, vis dėlto be žinių ir patirties visa tai tiesiog nublanksta. Jei turite nuosavą verslą, jūs visuomet turite stengtis plėsti savo akiratį ir gilinti savo žinias – ir ne tik srityje, kurioje vystote savo verslą. Taip pat turite suprasti, kad žinios turi būti atnaujinamos, o tai reiškia, kad jūs taipogi turite išmokti ir dalį savo turimų žinių iš savo galvos „ištrinti“, pakeičiant jas naujomis ir šviežiomis.

Sukurkite tokį gyvenimą, kokio visuomet norėjote

Jūs esate savo gyvenimo kūrėjai. Jei jūsų gyvenime yra tam tikrų dalykų, kurie jums nepatinka ir netinka, jūs galite visą tai pakoreguoti. Galvokite apie savo gyvenimą kaip apie molį, kurį žiedžia puodžius. Jūs esate tas puodžius, kuris formuoja molį būtent taip, kaip to norite. Savo mintyse nupieškite būsimą viziją ir nustatykite savo pagrindinį tikslą, o tuomet pradėkite sistemingai ir užtikrintai judėti pirmyn, kol galiausiai jūsų mintyse nutapytas paveikslas taps realybe ir įgaus fizinę formą.

Verslo kelionė – neįkainojama patirtis

Nors tai gali skambėti pakankamai primityviai, tačiau turite suprasti, kad pradedant verslą jūs negalite bijoti suklupti ir viską prarasti. Turite suprasti, kad jūsų verslo kelionė yra didžiulis ir neįkainojamas eksperimentas, o tai reiškia, kad „nesėkmė“ tiesiog neegzistuoja. Net jei jūsų verslas sugrius, jūs būsite įgiję labai daug naudingos patirties ir žinių, kurios galiausiai padės įkurti dar ne vieną verslą, galiausiai sulaukiant didžiulio pasisekimo.

Svajokite ir ieškokite

Kiekvieną dieną pradėkite nuo „minčių lietaus“. Taip pat turėtumėte daugiau domėtis ir skaityti apie tai, apie ką jūs svajojate daugiausiai. Ir tikrai nėra svarbu, kokia yra jūsų svajonė. Visų svarbiausia kad svajojimas padės visuomet išlikti kūrybingiems ir jausti pakankamą įkvėpimą.

Pabaiga

Verslininko gyvenimas yra neatsiejamas nuo daugybės iššūkių, sunkumų, suklupimų ir didelės adrenalino dozės, tačiau kiekviena problema ir kiekvienas iššūkis yra lydimas labai naudingos patirties ir išminties, kuri galiausiai padeda priimti daug sėkmingesnius sprendimus.